Christine Magazin Péntek, 2017-09-22, 19:55:50
Főoldal | Regisztráció | Belépés Üdvözöllek Vendég | RSS
Honlap-menü
NE LOPJ !!!!
ne lopj
Másolás védelem
Chatszoba
Vendégkönyv
Megosztás
tetszik
IWIW Like
Meghívó
Álomfejtés
Körkérdésünk
Értékeld a honlapomat

Összes válasz: 52
Óra
Most Online
Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Új Tagok
  • lzsolt
  • Nóci
  • lepkécske
  • Edyca
  • Luci
  • geo
    Időjárás
    Hőtérkép
    Statisztika

    Comments: 14
    Forum: 168/188
    Photo: 3
    Blog: 1
    News: 1
    Downloads: 15
    Directory: 5
    Games: 300
    Video: 1
    Guestbook: 16

    Szolgáltatók figyelmetlensége
    2011. június 26. vasárnap 17:09Forrás:Szerző: Csarnay Krisztina VeronikaSzerkesztő: Csarnay Krisztina Veronika

    2010 nyarán kaptam egy kicsivel nagyobb önkormányzati lakást a lakáshivataltól, nagy nehezen. Persze a szolgáltatókkal kötött szerződés átírások némi problémát okoztak.    
    Ha önkormányzati lakást kapunk elvileg akihez tartozik a lakások bérbeadása, átadáskor adnak egy átadási jegyzőkönyvet. Itt Pécsen a PVV Rt. - hez tartozik. Amit én meg is kaptam. Elmondták, hogy nekem igazából semmi dolgom nincs, mert ők az átjelentéseket megteszik, azaz leadják adataimat a szolgáltatók felé, akik kiküldik postán a szerződést, amit csak aláírva kell visszajuttatni hozzájuk és már sínen is vagyunk. Sajnos, nem tudom miért, de se lakbér, se hideg víz, se villanyszámlát nem kaptam fél évig. Az első kettő nem is okozott túl nagy bajt, ellenben a villany átíratással igen nagy gubancok adódtak. Első körben kiderült, pár hónap után, hogy az önkormányzat nem jelentette még le, hogy én már fogyasztó vagyok. Második körben kiderült, hogy még az előző lakó nevén van, aki már két éve nem lakik a lakásban és hát tartozása is maradt. Közölték velem, ha kifizetem, azonnal ráírják a nevemre. Újabb futás a PVV. Rt. felé, akik azt mondták ők már rég lerendezték és az ő nevükön van a villany, és elküldték személyesen a kezemben az Eon-nak az átírási papírt a nevemre. Az Eon ezt sem fogadta el. A hetek csak teltek és én tehetetlennek éreztem magam. Már könyörögtem adjanak valami csekket amin befizetem, hogy ne legyen elmaradás. De azt mondták, mivel még partnerszámom sincs, így nem tudom befizetni a fogyasztást. Pár hónap múlva újra neki futva kerestem fel az Eon-t . Lám, láss csodát, egy kedves hölgy azonnal megírta a papírokat mosolyogva. Kérdeztem tőle, hogy lehet, hogy pár hónapja ez reménytelen volt.
    Azt a választ kaptam ő nem látja akadályát a szerződés megírásának.
    A probléma ekkorra már tetőzött ugyanis, több hónapos elmaradásom lett valaki figyelmetlensége miatt. És tudjuk, hogy a villanyosok már pár hónap elteltével kikapcsolják a szolgáltatást.
    Újabb hónapok teltek el mire első csekket kezembe vehettem. Egészen pontosan fél év.
    Jelenleg a féléves tartozás még fenn áll, de hála, megy adósság rendezői támogatásba. Ha az nem sikerül, akkor részletfizetést fogok kérni egy évre. Mivel védett fogyasztó vagyok, úgy tudom egy évre adják meg a részletfizetést, remélem kamat mentesen, mert nem az én hibámból nem fizettem.
    Amit még megtudtam, hogy aki védett fogyasztó, fél évig nem kapcsolhatják ki az áramot. - mondták nekem kb. két hete. Ha letelik a félév utána se tehetnek villany nélkülivé, az Eon felajánlja az előrefizetős óra felszerelését.
    Hogy mi a tanulság? Jobb ha magunk járunk utána a szolgáltatóknak és harcolunk a jogainkért. Sokszor nem adnak felvilágosítást, hogy mi az ami megilletne családokat. Ezért érdemes rákérdezni.
    „A törvények értelmező rendelkezései szerint vannak ún. védett fogyasztók, amelyek kedvezményeket, könnyítéseket kaphatnak díjfizetés elmaradása esetén: részletfizetési kedvezményt vagy fizetési haladékot, sőt a szolgáltatást sem lehet náluk kikapcsolni.
    Két kategóriát - a szociálisan rászoruló és a fogyatékossággal élő fogyasztók csoportját „
    I. Szociálisan rászoruló fogyasztónak azt a természetes személyt kell tekinteni, aki vagy akinek a háztartásában élő személy:
    1. időskorúak járadékában részesül,
    2. aktív korúak ellátására jogosult,
    3. lakásfenntartási támogatásban részesül,
    4. ápolási díjban részesül,
    5. rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
    6. otthonteremtési támogatásban részesült (a támogatás megállapításától számított 3 éven keresztül), vagy
    nevelőszülő, hivatásos nevelőszülő, aki saját háztartásában neveli a gondozásába helyezett átmeneti vagy tartós nevelésbe vett gyermeket.”
    II. Fogyatékossággal élő fogyasztónak minősül az, aki
    1. fogyatékossági támogatásban részesül,
    2. vakok személyi járadékában részesül,
    3. (vagy aki után szülője vagy eltartója) magasabb összegű családi pótlékban részesül.”
    Jelen esetben nálam több is egyezik :
    - rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt kapunk - magasabb összegű családi pótlékot kapok egy gyermekre ( tartós beteg )
     Csarnay Krisztina Veronika


    Naptár
    «  Szeptember 2017  »
    HKSzeCsPSzoV
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930
    ♥♥♥♥♥♥
    4574
    Keresés az oldalon
    ♥♥♥♥♥♥
    A te géped adatai !

    IP
    Napi vicc
    A nap vicce
    Megosztás
    Add a Facebook-hoz
    Barátaink:
  • uCoz - TOP 100
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Pasizási tanácsok
    Csajozási tanácsok
    Animált széltérkép
    Széltérkép
    Animált felhőkép
    Felhőkép
    hirdetés
    Számológép

    Copyright MyCorp © 2017