Christine Magazin Kedd, 2024-04-16, 08:09:30
Főoldal | Regisztráció | Belépés Üdvözöllek Vendég | RSS
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » A MI VILÁGUNK » MÁS ÚJSÁGOKBAN MEGJELENT CIKKEIM » SZOLGÁLTATÓK FIGYELMETLENSÉGE
SZOLGÁLTATÓK FIGYELMETLENSÉGE
Christine32Dátum: Kedd, 2011-08-09, 19:52:51 | Üzenet # 1
Adminisztrátor
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 241
Kitüntetések: 1
Állapot: Offline
Szolgáltatók figyelmetlensége
2011. június 26. vasárnap 17:09 Forrás: Szerző: Csarnay Krisztina Veronika Szerkesztő: Csarnay Krisztina Veronika



2010 nyarán kaptam egy kicsivel nagyobb önkormányzati lakást a lakáshivataltól, nagy nehezen. Persze a szolgáltatókkal kötött szerződés átírások némi problémát okoztak.
Ha önkormányzati lakást kapunk elvileg akihez tartozik a lakások bérbeadása, átadáskor adnak egy átadási jegyzőkönyvet. Itt Pécsen a PVV Rt. - hez tartozik. Amit én meg is kaptam. Elmondták, hogy nekem igazából semmi dolgom nincs, mert ők az átjelentéseket megteszik, azaz leadják adataimat a szolgáltatók felé, akik kiküldik postán a szerződést, amit csak aláírva kell visszajuttatni hozzájuk és már sínen is vagyunk. Sajnos, nem tudom miért, de se lakbér, se hideg víz, se villanyszámlát nem kaptam fél évig. Az első kettő nem is okozott túl nagy bajt, ellenben a villany átíratással igen nagy gubancok adódtak. Első körben kiderült, pár hónap után, hogy az önkormányzat nem jelentette még le, hogy én már fogyasztó vagyok. Második körben kiderült, hogy még az előző lakó nevén van, aki már két éve nem lakik a lakásban és hát tartozása is maradt. Közölték velem, ha kifizetem, azonnal ráírják a nevemre. Újabb futás a PVV. Rt. felé, akik azt mondták ők már rég lerendezték és az ő nevükön van a villany, és elküldték személyesen a kezemben az Eon-nak az átírási papírt a nevemre. Az Eon ezt sem fogadta el. A hetek csak teltek és én tehetetlennek éreztem magam. Már könyörögtem adjanak valami csekket amin befizetem, hogy ne legyen elmaradás. De azt mondták, mivel még partnerszámom sincs, így nem tudom befizetni a fogyasztást. Pár hónap múlva újra neki futva kerestem fel az Eon-t . Lám, láss csodát, egy kedves hölgy azonnal megírta a papírokat mosolyogva. Kérdeztem tőle, hogy lehet, hogy pár hónapja ez reménytelen volt.
Azt a választ kaptam ő nem látja akadályát a szerződés megírásának.
A probléma ekkorra már tetőzött ugyanis, több hónapos elmaradásom lett valaki figyelmetlensége miatt. És tudjuk, hogy a villanyosok már pár hónap elteltével kikapcsolják a szolgáltatást.
Újabb hónapok teltek el mire első csekket kezembe vehettem. Egészen pontosan fél év.
Jelenleg a féléves tartozás még fenn áll, de hála, megy adósság rendezői támogatásba. Ha az nem sikerül, akkor részletfizetést fogok kérni egy évre. Mivel védett fogyasztó vagyok, úgy tudom egy évre adják meg a részletfizetést, remélem kamat mentesen, mert nem az én hibámból nem fizettem.
Amit még megtudtam, hogy aki védett fogyasztó, fél évig nem kapcsolhatják ki az áramot. - mondták nekem kb. két hete. Ha letelik a félév utána se tehetnek villany nélkülivé, az Eon felajánlja az előrefizetős óra felszerelését.
Hogy mi a tanulság? Jobb ha magunk járunk utána a szolgáltatóknak és harcolunk a jogainkért. Sokszor nem adnak felvilágosítást, hogy mi az ami megilletne családokat. Ezért érdemes rákérdezni.
„A törvények értelmező rendelkezései szerint vannak ún. védett fogyasztók, amelyek kedvezményeket, könnyítéseket kaphatnak díjfizetés elmaradása esetén: részletfizetési kedvezményt vagy fizetési haladékot, sőt a szolgáltatást sem lehet náluk kikapcsolni.
Két kategóriát - a szociálisan rászoruló és a fogyatékossággal élő fogyasztók csoportját „
„I. Szociálisan rászoruló fogyasztónak azt a természetes személyt kell tekinteni, aki vagy akinek a háztartásában élő személy:

1.
időskorúak járadékában részesül,
2.
aktív korúak ellátására jogosult,
3.
lakásfenntartási támogatásban részesül,
4.
ápolási díjban részesül,
5.
rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
6.
otthonteremtési támogatásban részesült (a támogatás megállapításától számított 3 éven keresztül), vagy

nevelőszülő, hivatásos nevelőszülő, aki saját háztartásában neveli a gondozásába helyezett átmeneti vagy tartós nevelésbe vett gyermeket.”
„II. Fogyatékossággal élő fogyasztónak minősül az, aki

1.
fogyatékossági támogatásban részesül,
2.
vakok személyi járadékában részesül,
3.
(vagy aki után szülője vagy eltartója) magasabb összegű családi pótlékban részesül.”

Jelen esetben nálam több is egyezik :
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt kapunk - magasabb összegű családi pótlékot kapok egy gyermekre ( tartós beteg )
Csarnay Krisztina Veronika



civilhir.hu
 
Fórum » A MI VILÁGUNK » MÁS ÚJSÁGOKBAN MEGJELENT CIKKEIM » SZOLGÁLTATÓK FIGYELMETLENSÉGE
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:


Copyright MyCorp © 2024